tisdag 5 november 2013

Huvudet fullt av vattenbufflar....

Det låter kanske som en konstig rubrik.

Jag kan faktiskt hålla med om att den inte låter helt logisk och inte heller speciellt välgenomtänkt. Men det var faktiskt precis vad som hamnade i huvudet på mig.

I brist på idéer och fantasi så tog jag upp ett tomt ark och började fundera på vad jag egentligen ville delge er idag. Jag slöt ögonen för att eventuellt fånga upp någon liten tanke som kunde tänkas fladdra förbi. Men det enda som dök upp var just ordet vattenbuffel.

Jag vet knappt vad en sådan är. Ännu mindre har jag någonting viktigt att säga om dem. Så jag ser det som en ödets nyck och eventuellt ett tecken på att jag faktiskt borde lära mig mer om just dessa djur.

Men det skjuter jag till en annan dag. Istället försöker jag samla lite uppslag genom att läsa "skvallertidningen på nätet" Eller läsa är väl fel. Jag bläddrar igenom för att se om det finns någon rubrik jag fastnar för. Men det verkar mest vara bestialiska mord antingen i Sverige eller Norge. Och som ni alla vet är jag emot denna typ av våld. Till och med så mycket emot att jag just nu inte ens tänker spekulera mer i vad som hänt och varför.

Så jag bläddrar vidare lite och ser äntligen något jag kan sympatisera med, även om det är från en person jag normalt skulle förkasta och kalla för epitet som inte lämpar sig i skrift. Men just detta kan jag sympatisera med.

Vad var det då ?

Jo, Carolina Gynning skall nog vara citerad tror jag. Jag orkar inte läsa artikeln utan väljer att läsa rubriken och hålla med á det grövsta:

"Det är för jävligt att kalla sina barn hen"

Och utan att gå djupare in i diskussionen då alla redan vet vad jag gillar detta begrepp för och av hönshjärnor så passar jag på att önska alla en god tisdag.

På återseende imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar