måndag 4 november 2013

Lång dags färd mot natt.

Egentligen var det väl mer lång dags färd mot hemmet igår.

Jag tillbringade större delen av dagen med att färdas mellan västkusten och hemmet.

Jag vet inte riktigt vad som hände, men folk verkar ha oerhört svårt att förstå det här med högertrafik. Bara för att man ser en långtradare eller buss ett par hundra meter längre fram så KAN man faktiskt gå in i högerfilen och släppa förbi de som vill köra fortare.

Men icke de helgbilister som fanns på vägarna igår.

Som iglar bevakade de sina platser så långt till vänster de kunde komma.

Dessutom regnade det ganska friskt större delen av resan. Allt detta tillsammans gjorde gårdagen till en lång, tämligen obehaglig bilresa. I ärlighetens namn gick det bra till Jönköping ungefär. Där kom regnet. Det flöt dock fortfarande relativt bra och jag kunde blåsa på i behaglig fart.

Men från Linköping någonstans var det ett elände. Sedan höll det på hela vägen till Stockholm.

Idioter till bilister borde förbjudas.

Så även den bilist som i morse kastade sig in precis framför mig och tvärnitade utan att det var något i vägen. Det gick bra, men det fanns ingen som helst anledning till denna manöver mer än att vederbörande kanske anade att min fil gick lite, lite fortare än den andra.

Ja - Jag tutade.

Ja - Jag blinkade.

Men denna Subaru körd av en kvinna i medelåldern bör ni ändå akta er för. En blåaktig bil var det. Ingen kombi utan sedan.

Så. Det var lite trafikgnäll som sig bör en måndag.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar