måndag 16 december 2013

Dan före dan före dan...... och lite mardrömmar.

Nu kan vi nästan börja räkna ned mot jul. Idag är det måndag. Det är 16:e december och det är väder som om det vore oktober. Dryga 5 plusgrader, lite regnigt och ganska trevligt väder om jag får tycka till. Dessutom är det 8 dagar kvar till julafton.

Jag orkade dock inte skriva alla dan före dan i rubriken så ni fick nöja er med ett fåtal men jag antar att ni förstår att punkterna symboliserar att ni får fortsätta så gott det går.

Idag är det dessutom måndag.

Sin vana trogen började måndagen med lite problem med att datorn fick spunk efter helgen, misslyckades med att logga in och därför låste mitt konto för en stund.

Det börjar bli en vana nu, vilket gör att jag inte förväntar mig något annat, utan första kvarten på måndagar går åt till att vänta på att kontot skall låsa upp sig igen.

Det ordnade till sig sedan och sedan har saker flutit på ganska bra. Fast nu börjar jag bli riktigt trött. Kanske beror det på nattens mardrömmar då jag vaknade strax före 3 och var totalt skräckslagen. Det var lite drömmar av deckartyp men så visades plötsligt 3 bilder av en kvinna i olika förklädnader upp och hon var den skyldiga till allt hemskt som hänt och jag vet inte varför det var så kusligt. Men jag var helt skräckslagen och det tog bra tid att somna om. Fortfarande i morse när klockan ringde så kände jag ett obehag över dessa bilder. Så de måste verkligen ha varit hemska.

Dock minns jag inte riktigt hur hemska de var, för i mitt minne så var det egentligen inte så speciellt ruskigt. En enögd, en med några konstiga tänder och en som nästan flög i en konstig vinkel.

Nåja, som vanligt så är drömmar inte logiska. Dock hoppas jag att jag slipper den där drömmen någonsin mer för jag låg och frossade efteråt.

Kanske håller jag på att bli sjuk, eller så var det helgens alla kolhydrater som gjorde sig påminda och fick hjärnan att överarbeta.

Nu skall jag, hur som helst, jobba lite till innan jag avslutar den här dagen. Men jag ville passa på att skriva några rader så ni inte tror jag glömt bort er alldeles.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar