onsdag 11 december 2013

Dålig reklam och förväntningar.

Jag är fullt medveten om att jag har varit lite dålig på att uppdatera här nu igen.

Ni vet också vid det här laget vad det beror på och jag tycker nog att ni bör ha förståelse för att jag faktiskt inte bara kan ägna mig åt er. Det tror jag i och för sig att ni har också. Jag har bara goda tankar om de som läser min blogg.

Nu till vad jag tänker på idag.
Det är väl inte riktigt sant heller. Jag tänker på massa olika saker, men när jag bestämde mig för en rubrik så satte jag också normen för vad jag kan skriva om. Vilket gör att ni får föreställa er att jag är helt fokuserad på just dessa saker.

Den senaste tiden hör jag flera gånger om dagen en reklam på radio när jag sitter i bilen till och från jobbet. Den börjar ungefär. Vår nya hemförsäkring fungerar bara i våtutrymmen mellan klockan 10-13... Eller något sådant där.

Sedan kommer en röst in och gör reklam för Unionen och deras inkomstförsäkring.

Och så får man veta att man inte skall nöja sig med vad som helst....

Det roliga är att de i reklamen för just sin inkomst försäkring säger att: Du KAN få UPP till 80% av din inkomst.

I just den raden hör jag väldigt mycket beroende och möjligheter att man faktiskt inte kan få något alls också. Vilket gör att när de driver med en dålig försäkring innan så driver de faktiskt lika mycket med sin egen inkomstförsäkring.
Detta skrämmer mig lite eftersom jag faktiskt gick med där för att få just denna försäkring. Kanske borde jag istället skaffat en helt fristående.

Å andra sidan så är alla försäkringsbolag bara ute efter att få så mycket betalt som möjligt för att leverera så lite som möjligt tillbaka.

Hur som helst så är det en DÅLIG reklam.

Nu går jag för övrigt och väntar på kvällen och hur vi skall få följa bönderna och deras val ut på resande fot. Kommer de sköta sig? Kommer de bli förälskade på riktigt? Kommer de sakna ihjäl sig efter sina kor och getter?

Jag vet inte, Ni vet inte. Men om ni kommer tillbaka imorgon så levererar jag, som vanligt, en djuplodande rapport över onsdagens avsnitt.

God onsdag.

2 kommentarer:

  1. Kan du leverera bullarna till tittandet också???????? Undrar en anonym bullsugen som inte hunnit baka ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det går inte.

      Eftersom det är Lussebullar jag bakat så får de inte ätas förrän på fredag och då är redan tittandet över.

      Så där sprack det :-)

      Dessutom var du inte så anonym eftersom du var inloggad :-)

      Radera