måndag 12 augusti 2013

Prisa gud - the Blobb is back.

Eller ja. Prisa snarare den svenska semesterlagstiftningen som gör att jag inte längre kan ligga på bryggan, avbryta solandet för några små badstunder. Eller att jag inte hann fälla alla träd jag tänkt. Eller att jag fick åka hem från västkusten fast vi hade det så bra och trevligt.

Nåja, nu är jag tillbaka på jobbet och därmed även tillbaka här på bloggen.

Jag sade innan jag försvann på semester att jag kanske skulle försöka titta in hit då och då. Skriva någon liten reflektion om jag kom på något eller om det var dåligt väder.

Men jag har bara ett fåtal gånger tänkt att - Oj, det där borde jag skriva på bloggen. Men i nästa stund har jag vänt mig om och kommit på andra tankar och därför har det, som ni säkert märkt, varit total nyhetstorka här i fyra veckor.

Jag antar att det betyder att jag är utvilad, full av nya idéer och redo att sätta igång och slå världen med häpnad igen.

Ja, det kanske jag är. Jag skall bara först installera mig lite, kolla igenom mailbox och rensa tankarna lite. Dessutom skall jag försöka tömma näsan på lukten av linolja eller vad det är de smetat ut på golvet här på kontoret. Luktar gör det i varje fall så mycket att jag lite tappar fokus.

Men hur som helst. Jag är tillbaka och jag hoppas även ni är det. I så fall är ni hjärtligt välkomna och jag hoppas vi kan få en bra dialog här under hösten så att jag inte bara jag sitter och tycker massa saker oemotsagt.

Eller rättare sagt. Det är helt okej om ni håller med mig. Ger mig muntra tillrop och talar om hur begåvad jag är. Det där med motstånd och mothugg kanske vi kan vänta med någon  vecka i varje fall, så jag hinner bli lite varm i kläderna.

God måndag - God slutsemester - god tillbaka till arbetet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar