måndag 26 augusti 2013

En stilla önskan.

Det är inte ofta jag önska mig sådär jättemycket saker.

Jag har i regel ganska svårt att önska mig något när jag får frågan om vad jag önskar mig i födelsedagspresent eller julklapp.

Visst, en bok, någon parfym eller nya strumpor funkar ju alltid. Men hur kul är det på en skala.

I helgen så var det kanonväder.

Soligt och varmt på dagarna även om kvällarna och nätterna blev både fuktiga och kalla så kändes det ändå skönt att få riktigt varma dagar i solen. Havet var också helt okej och tillät bad om än inte så att jag blev sugen på att simma jättelänge.

Dock kändes redan nu en känsla i luften. Det är inte riktigt samma luft som i juni och juli. Det är lättare, högre luft som fick mig att känna en känsla av höst även när jag låg i solgasset i 25 gradig värme.

Höst tycker jag om. Men om jag får önska mig en enda sak så är det att slippa vintern. Ett år där det går från höst till vår och hoppas över all hemsk snö, all is, alla minusgrader.

Det vore en present som jag skulle uppskatta.

Alternativet är drömvinsten på Lotto så att jag kan tillbringa vintermånaderna någon annanstans än i Sverige. Men jag vinner ju aldrig mer än en hundralapp så det är nog bara att glömma.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar