måndag 19 augusti 2013

Ibland tycker jag att det kan gå för långt.

Ibland händer det hemska saker även i den lilla skyddad idyllen sverige. I helgen var det en gravid tjej som blev nedslagen och fick huvudet dunkat i en bil.

Inga gärningsmän, eller gärningsman är gripen, men hon var muslim och hade slöja på sig. Så då VET vi att det var på grund av det som det hela hände.

Detta i sin tur leder till att det propageras för att alla kvinnor skall bära slöja för att visa sitt medlidande med denna stackars kvinna.

Självklart skall man inte behöva bli nedslagen, oavsett om man har slöja eller inte.

Men att alla helt plötsligt skall slöjsympatisera på grund av detta får mig att känna ett stort VADÅ ? Det kan ju i princip vara en muslim som slagit ned henne av annan anledning. Eller kanske bara för att väcka uppmärksamhet och få till stånd den reaktion som kommit.

Vi vet ingenting. Men som det världssamvete vi är så skall det propageras för att alla bär slöja.

Vad händer om en kristen blir misshandlad i ett muslimskt land ? Sliter alla muslimska kvinnor av sig slöjorna då för att visa sin sympati ?

Nej. Det går för långt. Saker tas inte för vad de är utan som vanligt måste vi överreagera och vara "finast i världen"

Absolut är misshandel fel och jag hoppas att den som gjort det åker dit så det smäller om det.

Men med det får det vara nog och räcka.

Blir jag kallad rasist nu så tar jag det, men jag hoppas folk är klokare än så.

God måndag.

1 kommentar:

  1. Med tanke på att kvinnan uppgivit att den som överföll henne drog henne i slöjan och skrek att sådana som hon inte hörde hemma här så kan man nog anta att det var ett rasistiskt motiverat överfall. De som nu klär sig i slöja för att visa sitt stöd vill självklart också tala om att de tycker att man skall få klä sig hur fan man vill i Sverige utan att riskera att bli överfallen. Jag tycker det är en bra manifestation; vi hatar din läskiga klädsel men är beredda att kämpa med näbbar och klor för din rätt att bära den, eller hur nu Voltaire skulle formulerat det.
    /Jesper

    SvaraRadera