fredag 16 augusti 2013

Frön och gôrer.

Idag beslutade jag mig för att vara social och gå och äta lunch med några kollegor. Jag är ju rätt dålig på det generellt och oftast när jag kommer på att jag nog skulle vilja äta lunch så har andra hunnit iväg. Jag brukar ju oftast hålla mig till pulver eller liknande så det är ingen annans fel än mitt eget att jag inte blir tillfrågad.

Nåja, när jag äter lunch, vilket alltså inte är så ofta så hamnar vi ändå på samma ställe med jämna mellanrum och då äter jag alltid en GI-tallrik för att jag känner mig lite nyttig då.

Det är en tallrik som består av lite grönsaker i form av sallad, tomat, gurka, några stora gröna bönor och lite annat. De sakerna begriper jag.

Även den varmrökta laxen, eller kycklingen, eller vad man nu väljer för något tillbehör begriper jag mig på.

Sedan finns det röror, eller gôrer som mina Göteborgska gener vill säga. Och så är det ofta toppat med några små frön också.

Jag tycker det är ganska gott. Framförallt rörorna, men även fröna är helt okej. Dock begriper jag dem inte riktigt. Vad det är? Varför? och om de är nyttiga? Eller är det bara en dålig ursäkt för att man inte orkar skala potatis ?

Nåja. Mätt är jag och nöjd med att ha överlevt första veckan efter semestern. Dessutom har jag städat en fullständigt kaotisk kalkyl och det känns bra. Så nu ser jag fram emot helgen och hoppas på fint väder och mycket sovmorgon.

God fredag och god helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar