torsdag 11 juli 2013

Sommarblogg....

Idag är det sommar. I varje fall känns det så när man tittar ut genom fönstret. Solen skiner, lite små moln seglar långsamt förbi på himmelen. En ljum sommarbris sveper genom trädkronorna och det är på det hela relativt behagligt.

Det är inte så varmt att man får tokslag, men inte heller kallt.

Rent krasst så är det faktiskt sommar på alla möjliga sätt. Dels så märks det på trafiken som helt plötsligt blivit en av mina favoritkompisar de senaste veckorna.

Dessutom märks det för att det är nästan dött här på kontoret. Visst, det finns folk i varje vrå och vinkel. Men det är lugnare. Tystare. Mer fridfullt.

Dessutom närmar sig semestern nu med stormsteg även för mig. Det är några timmar kvar och en dag och sedan så är det min tur också. Det skall bli fantastiskt skönt och välbehövligt.

Visst, senaste veckan har varit lugn, men innan dess tror jag det senast var lugnt i oktober eller nåt och då känns det extra välmotiverat att faktiskt få lite ledigt och pusta ut och andas.

Jag funderar lite på hur jag skall göra med bloggen under tiden. Det kan ju vara så att den borde ha stängt för semester också. Samtidigt så kan det ju mycket väl hända att jag tröttnar på att ligga på bryggan, sola, dricka kall pilsner och titta på fåglarna. Hoppa ned och svalka mig då och då. Grilla något till middag och bara njuta.

Jag kanske tröttnar på den lunken. Kanske hetsar jag upp mig på något och irriterar mig på något annat. Att då ha stängt bloggen vore ju dumt.

Då skulle jag bli tvungen att öppna igen och alla vet ju hur besvärligt det blir när man skall kalla in sommarledig personal och ha sig. Nu är det ju iofs inte mycket till personal på den här bloggen utan den gör samma saker som jag, vilket alltså innebär ligger på bryggan och lapar sol.

Det kanske regnar någon dag också förresten och när jag läst ut en bok kanske jag känner att jag själv vill skriva något.

Så nej.

Jag vågar inte stänga för sommaren. Istället tänker jag reservera mig och säga att bloggen håller öppet. Jag kommer inte vara speciellt flitig med att skriva något, men det kan mycket väl dyka upp små inlägg då och då. Kanske jag till och med postar någon liten bild på ett spegelblankt hav.

Så glöm inte bort mig i sommar. Jag finns där och tänker på er även om alla tankar inte kommer ut ur fingrarna.

Nu börjar ju inte semestern riktigt än, men jag tänkte att jag säger detta medan jag kommer ihåg så jag inte råkar glömma det och ni går och längtar ihjäl er.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar