torsdag 4 juli 2013

Nu är det slut på yttrandefriheten....

Läser precis i "skvallertidningen på nätet" att en 16-årig pojke blivit dömd till dagsböter för att ha publicerat ett skämt som ansågs rasistiskt mot somalier på Facebook.

Hur var det med yttrandefrihet och möjlighet att få skoja som man vill.

Jag vet inte om jag vågar skriva eller ens tänka vissa skämt längre. Jag kan ju faktiskt erkänna att inte alla mina historier är varken rumsrena eller håller sig ifrån viss form av rasism.

Det är dock alltid med glimten i ögat.

Nu nu får jag dock hjärntvätta bort alla vitsar som göms i huvudet på mig, för vem vet vad USA lyckas övervaka nu och i framtiden.

Om ni inte hör av mig på ett tag så kan det bero på att jag råkar tvätta bort fel delar av hjärnan och råkar glömma bort att jag har en blogg medan jag vilt springer omkring och skämtar om zig-nare och ne-rer....

I så fall får ni höra av er och be mig göra om min hjärntvätt.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar