tisdag 9 juli 2013

Den vanliga gamla visan...

Nej, jag har inte skrivit något den här veckan.

Jag är fullt medveten om det och det är faktiskt lite tråkigt.

Men som alla vet så fungerar man (jag) bäst när det är tusen bollar i luften och när jag har riktigt mycket att göra så hinner jag ta mig lite tid till att skriva här också.

Nu har jag på sin höjd en liten sketen pingisboll någonstans ett par kilometer upp som inte riskerar att trilla ned på ett tag. Detta innebär att jag inte ens kan ta mig samman och skriva något här.

Jag har iofs kontrolläst lite saker. Fört en mängd teoretiska diskussioner om hur saker borde fungera och varför man inte kan göra det så. Det är ju en del av jobbet, men absolut inget som hänger över mig som ett åskmoln och riskerar att brisera.

Nej. Det är alltså lugnt och då förmår jag mig inte att skriva något vettigt.

På tal om vettigt så stod det idag något i "den ANDRA skvallertidningen på nätet" om en av bönderna som ville utöka sin bondefamilj ytterligare.

Dock var det en bonde från en säsong för jätte längesedan och dels hade han redan skaffat en  bondebebis, vilket gör att det inte har så himla stort intresse. Så jag säger inget mer om det.

Dessutom är det sommar. Lugnt, varmt och jag längtar mer och mer efter semestern.

Så nu vet ni hur jag har det. Hur har ni det ?

God tisdag.

2 kommentarer:

  1. Hej, en fråga att besvara. Jo, tack bra. Solen skiner, det är varmt, fönstret öppet. Jag är på jobbet...., inte många personer här, lite skönt! 3 dagar kvar till semester. Men det finns en speciell tid under semestern, den går extra fort. Två veckor semester är som en vecka på jobbet! Konstigt. Du får gärna utveckla och förklara detta för mig. Tack för svar./ Läsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Käre Läsare.

      Så skönt att du mår bra och visst är det skönt att solen skiner även när man är på jobbet. Idag så är det dock grått i min värld i varje fall.

      Det du upplever med att tiden går snabbare på semestern har egentligen 2 orsaker.

      1: Du har semester. Du går upp senare på morgonen och sover därför säkert minst en eller ett par timmar mer per dygn.

      2: Du har roligt och gör vad du vill. Alla vet att tiden går fort när man har roligt, långsamt när man har tråkigt och aldrig så fort som när man har roligt när man jobbar.

      Hoppas du är nöjd med svaret.

      Radera