fredag 12 juli 2013

Det går utför...

Men det går utför på ett bra sätt. Nu är det nedförsbacke till semestern några timmar kvar och sedan smäller det.

Jag har valt att sitta hemma och jobba idag vilket dessutom gjorde att jag kunde sova en timme längre men ändå börja jobba samma tid. Det är ju en bra inledning på semestrandet tänkte jag.

Nu är det ju så att semestern blir aldrig så bra som den är just nu. När hela ligger framför mig. När det fortfarande finns möjlighet till en månad med solsken varje dag. Glada barn och dagar då jag verkligen gör allt jag bestämt mig för att göra.

Träd skall fällas och ved skall huggas. Jag skall försöka komma igång och ta lite promenader, om inte varje dag så ändå regelbundet. Kanske skall jag även, för första gången, lyckas få någon gädda om jag nu tar mig tid att fiska.

Alla möjligheter finns alltså och det är det som är så skönt. När jag om en månad sitter och ser tillbaka så kommer jag antagligen tänka att - Jaha, så tog semestern slut utan att något egentligen blev gjort. Risken för det är tyvärr ganska stor, även om jag verkligen behöver fälla ett par träd för att ha ved även nästa vinter. Nu till vintern är det lugnt, men om jag inte fäller i år så hinner det inte torka till nästa vinter och då blir det kallt.

Men allt det där ligger framför mig och just nu finns som sagt alla möjligheter till att den här sommaren och semestern blir den bästa någonsin.

Och med detta så hoppas jag att även ni har, eller kommer att få en fantastisk sommar och semester. Jag skall försöka skriva något då och då, men antagligen blir det väldigt sporadiskt.

Men njut av sommaren, bada, sola, grillar och ta ett extra glas rosé. För innan vi vet ordet av så kommer snön igen.

God fredag, god sommar och god semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar