fredag 12 juli 2013

Men jag kan ju inte sluta sådär.....

Att sluta med att bara önska glad sommar och prata om semester känns ju väldigt fattigt. Så jag tänkte även rasa lite.

Igår läste jag i "skvallertidningen på nätet" om att det kommer någon ny dejtingsåpa på TV i höst. Tydligen skall man låta folk med olika funktionshinder dejta och efter protester så döps dessutom hela spektaklet om från de odejtbara, till de dejtbara.

Jag kan iofs tycka att Bonde söker fru kan uppvisa stora former av dysfunktionallitet, men att så uttalat göra en serie på detta sätt känns ändå ganska så makabert.

Nåja. Det är ju som det är och jag kan absolut välja bort den från mitt tittande.

Läser också i samma tidning om att Anna Wahlgren, häxa nummer 1, har, eller hade publicerat en pedofilnovell på sin hemsida.

Det känns ju jätteklipskt - NOT. Jag har iofs alltid avskydd den häxan, men hon gör ju inte saker bättre genom detta. Tydligen hade hon nu valt att plocka bort den, men bara att skriva och lägga upp den tyder på att hjärnan är minst lika förvriden som ansiktet.

Sedan dagens absoluta höjdpunkt nyhetsmässigt.

En vuxen man hade klämt in sig i barsitsen på en kundvagn och fick klippas loss av brandkåren.

Det ni, nu är det sommar och allt kan hända och rapporteras om i brist på riktiga nyheter.

Det blev inte så jätterasande det här heller. Men bättre än det förra inlägget som bara var solsken.

Adjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar