onsdag 10 juli 2013

Att varulv eller inte varulv...

I morse stod jag i badrummet och tittade mig lite försynt i spegeln och konstaterade att ja, det är dags att trimma till skägget lite.

Sagt och gjort. Trimmern hade legat på laddning och jag plockar upp den för att sätta igång.

Död, inte ett ljud.

Kollar att sladden suttit i som den skall och jodå, det har den. Lampan på laddaren lyser och allt borde alltså vara precis som det skall.

Tar upp den igen. Trycker på knappen, skakar. Då brummar den till ungefär en kvarts sekund innan den tystnar igen. Men sedan förblir den stendöd.

Vi har haft en bra relation jag och den här trimmern. Den har varit lätt att använda. Har hållit mitt skägg snyggt och prydligt och jag har till och med med dess hjälp lyckats lära mig att hålla kanterna fixade så att skägget inte spridit sig över halva ansiktet helt omotiverat.

Men nu tycks alltså vår relation vara över och det är nu den stora frågan dyker upp.

Skall jag köpa en ny skäggtrimmer ?

Rent krasst borde jag låta bli och istället önska mig en när jag fyller år eftersom jag aldrig vet vad jag vill ha och det här är ju en perfekt sak att önska sig. Lagom dyr, lagom avancerat osv.

Å andra sidan är det nästan 2 månader dit vilket gör att jag kommer se ut som en galen varulv med fläcktyfus om jag inte rakar mig innan dess. Å andra sidan så funkar ju rakapparaten och det gör ju att jag kan få bort hår från alla ställen utan skägget. Alltså runt skägget går ju rakapparaten bra.

Nåja, det är inte världens största problem. Men det gör ju i varje fall att jag kan googla runt och titta efter olika flashiga trimmers en stund. I ärlighetens namn har jag redan gjort det :-)

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar