torsdag 6 mars 2014

I krig och kärlek....

Jag undrar hur det är i just fallet med Ukraina.

Är det så att Putin är sugen på krig, vilket gör att han beter sig som han gör. Eller är det kärlek till Krimhalvön som får honom att agera på detta sätt ?

Inte begriper jag vilket.

Egentligen spelar det mig inte så stor roll heller. Jag är ju en fridfull människa som helst vill att alla skall vara vänner med varandra och glada också. Även om jag själv kan tillåta mig att vara lite butter så föredrar jag absolut om andra människor (om de inte är buttra på mitt sätt) är glada.

Nåja. Detta om läget i världen.

Som ni märkt så var jag inte så duktig på att hålla mina föresatser att skriva varje dag. Det sket sig ganska omgående och som vanligt skyller jag på jobbet.

Nu är dock det absolut värsta över och jag hoppas kunna falla tillbaka till en mer normalhög arbetstakt där jag faktiskt då och då kan lägga några minuter åt att kommentera både världsläget och skvaller rent generellt.

Fast ärligt talat. Skvaller är det dåligt med just nu. Om jag läser i "skvallertidningen på nätet" så är det mesta skvallret om melodifestivalen. Det kan ju tyckas som ett lämpligt ämne att skvallra om, men det är inga smaskiga detaljer. Dessutom så är årets upplaga den sämsta hittills vilket gör det ännu mer ointressant.

Sedan har visst den vårt enda hopp i friidrott gått och skiljt sig. Det spekuleras vilt i om hon köptes till Sverige bara för att vi skulle kunna få några medaljer och om äktenskapet var arrangerat. Inget skulle förvåna mig faktiskt. Men på något sätt känns det som ett steg tillbaka till 1700-talet att köpa sig en neger.

:-)

Och med detta önskar jag er en God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar