fredag 14 mars 2014

En fredag mitt i livet.

Ja, det är faktiskt precis vad det är.

Jag kan inte garantera att det är mitt i livet, men det skulle mycket väl kunna vara det. Å andra sidan skulle det kunna vara i slutet av livet också. Det enda som är helt säkert är att det inte är i början. Det är jag helt övertygad om.

Eller.....

Så nu hoppas jag att vetenskapen inte kommer med ett litet piller så att jag blir 400år för då har jag ljugit för er.

Inte heller kan jag bli en ny bibelkaraktär i gamla testamentet eftersom de envisas med att bli uppåt 900 år och i det fallet skulle jag faktiskt fortfarande vara precis i början av mitt liv.

Nåja. Det är fredag. Fredag är en bra dag för det mesta. I morse studsade jag dessutom upp ur sängen pigg och utvilad efter att ha somnat så tidigt igår att man hade kunnat tro jag var sjuk eller något. Men icke, jag var bara trött och tog tillfället att faktiskt lägga mig och sova i tid.

Inget "jag skall bara läsa ett kapitel till", eller "jag kan väl lägga några bokstäver i Wordfeud".

Nej då, precis som jag hade bestämt mig för så slöt jag mina klarblå och somnade som ett barn. Det råkade i och för sig medföra att de blå slogs upp redan strax före 5 i morse också. Men jag somnade om och kunde när klockan ringde studsa upp, kvittrandes som en lärka.

Men säg den lycka som varar för evigt. Fredag SKALL vara den bästa trafikdagen i veckan, men eftersom det finns människor som är dumma i huvudet och tror att tunnlar är oändligt höga så medförde det en massa extra trafik på väg till jobbet. Men ingen katastrof.

Jag läste, dessutom, någon timme senare att trafiken stod ytterligare mer still eftersom det låg en överkörd svan på vägen. Men den slapp jag i varje fall. Och inte var det jag som kört på den heller.

När jag ändå håller på att skriva om ingenting så har det slagit mig en sak. Om jag jämför radio med tidningar och då speciellt "de två skvallertidningarna på nätet" så kallar radion Zigenarna vars läger skall rivas för Europamedborgare medan tidningarna skriver Romer. Jag vet inte exakt vad som är tanken med detta. Men som bildad människa vet jag att de härstammar från i närheten av Indien och att de inte anser sig vara medborgare någonstans. Och att då lägga på dem stämpeln Europamedborgare bara för att de skall få lov att tigga och bete sig tycker jag är lite fult.

Det är återigen en sådan här grej att kallar vi inte saker för vad de är så finns inte problemet. De vill inte vara någonstans och ingen vill ha dem där de är.

Inte helt enkelt att lösa helt enkelt.

Men det är som sagt en vanlig fredag mitt i livet och då föredrar jag att inte lösa just denna fråga. Inte så många andra heller om jag skall vara ärlig.

Vad skall vi äta idag ? är en fråga som är ganska lagom för mig just nu. Förutom då allt jag måste göra jobbmässigt. Men varken världsfred eller zigenarproblematik står på schemat just idag.

Så med detta återgår jag till det jag borde och önskar er alla en:

God fredag och trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar