torsdag 13 oktober 2016

Sängkammarhambo, sårade miner och vilda gruppdejter :-)

Som jag hade längtat.

Inte blev det bättre av alla blänkare om att två bönder spenderat natten ihop på Skytteholm heller. Spekulationerna gick vilt i min hjärna och jag funderade fram och tillbaka på vilka det verkligen skulle vara. Erik var ganska självklar för mig, men jag trodde nog någonstans mer på Jennifer än på Sigrid. Jag trodde i min enfald att åldersskillnaden nog skulle vara FÖR stor. Men ack vad jag bedrog mig. Det var alltså Sigrid och Erik som hade spenderat natten ihop.

Vad hade de gjort?

Jag har ingen aning. TV4 vill få oss att tro att det idkades ångande sex hela natten. Så lät det i varje fall tycker jag. Dock så har jag ingen aning om vad som egentligen hände. Egentligen bryr jag mig inte så mycket heller. De är ju vuxna människor och singlar. Vilket gör att jag inte vill döma någon. Jag kan däremot säga att mitt sällskap i soffan ville döma en av parterna lite. Vilket står henne fritt.

Nåja. Vi släpper det. Vi vet nu och även om det var sorgsna miner, tårar i ögonen och viss uppgivenhet gick att läsa i bönderna, så verkar det ändå ha gått över ganska fort. Redan till när det var dags att göra valen inför gruppdejten så stod de som stora solar och sken.

Jag vet inte hur jag skall lägga upp det riktigt idag för att få fram rätt känsla. Dessutom kan jag inte namnen på de som blev utvalda till dejterna. Jag kommer knappt ihåg alla heller, vilket gör det svårt. Det gör också att de flesta kommer att klara sig från personliga påhopp utan det kommer bli mer generella reflektioner och påhopp. För inte kan jag låta bli just den delen. Har man en egen blogg och skriver om sina egna tankar så får man hoppa på folk lite. Och som vanligt så är det med värme och kärlek som jag pikar folk. Och när det inte längre är det så kommer ni märka det.

Nåja.

Vi börjar från början och tar bonde för bonde som vanligt. Det blir liksom lättast på det viset. Dessutom behåller jag ordningen mellan bönderna också. Även om vi fick se Per ställa upp för val först så kommer jag ändå att vara kvar i min ordning.

Så då börjar vi med Jennifer.
Vad skall jag säga. Efter förra programmet så tyckte jag synd om henne. Det var verkligen en hel del konstiga kufar hon hade lyckats få ur sin brevhög. Detta visade sig nu också genom att hon faktiskt valde att bara ta med 5 personer på gruppdejten. Som vanligt en sympatisk förklaring om att inte ge någon falskt hopp och så vidare. Glittrande glada ögon och det lite bångstyriga håret. Det är nästan så jag funderar på om det inte kan komma fram lite jävulskap ur Jennifer snart. Hon verkar så himla snäll och go, så det skulle verkligen vara på sin plats om vi fick se en annan bild också. Jag är helt övertygad om att det finns massa temperament där inne. Fast det är klart. Sommaren är ung och ännu finns en stor medvetenhet om att det står kameror runt omkring. Men jag måste säga att jag ändå längtar efter det.

Hur som helst. Fem killar valdes ut och någonstans så får jag väl säga att det var de ”normala” killarna som fick chansen. De andra var säkert snälla, men jag tror inte riktigt att de skulle passa i det här sammanhanget.

Gruppdejten gick ut på att killarna skulle göra någon romantiskt. Spännande nog var romantik för alla fem att plocka lite ängsblomster. Men sedan blev det lite variationer. En liten personlig lapp som den skulle ha sett ut i framtiden. Någon som tänkte på en sång, men inte vågade sjunga inför de andra. Ja, lite varierat helt enkelt. Att vara spontant romantisk på befallning är inte lätt och jag måste ändå säga att de faktiskt skötte sig ganska så bra. Även om jag tycker det hade varit roligare om någon varit mer spontan och hämtat en kalv från någon angränsande hage eller något som kärleksgåva. Kanske inte helt lagligt, kanske inte helt okej. Men helt klart roligare.

Nåja. Vi lämnar Jennifer där för den här gången. Jag har 3 andra bönder som också ropar på min uppmärksamhet. Eller det gör de inte alls. Men jag måste ju ha lite kraft kvar att tycka till om dem också. Nästa vecka skall det i varje fall bli 4 av 5. Fyra stycken med hem till Slöinge (Ja, jag älskar det). Vi får se hur det går. Jag har mina aningar, men jag brukar kunna ha fel när jag skall gissa i dessa program så det kan gå hur som helst.

Nu går vi i varje fall vidare till Per.

Han valde sex tjejer precis som man skall till sin gruppdejt. När Linda innan frågade om någon inte villa vara med längre så fick vi faktiskt ett avhopp. Jag funderar på varför. Hon kliver in. Sjunger i 5 minuter, säger hejdå och vill sedan inte vara med längre. Tycker formatet kanske blir lite konstigt. Om hon istället för att sjunga hade pratat med Per så kanske hon hade upptäckt något som gjorde det värt ett lite obehagligt format.

Nåja. Nog om det.

Sex stycken väljs. Även den hysteriska kvinnan som varit med tidigare blir utvald. Och ja. Hon är färgglad. Hon är liksom extra allt och gör säkert programmet mer innehållsfullt. Men hon är absolut inte min favorit nu, vilket hon inte heller var senast hon var med. Men det kanske är att jag är mer måttfull (Hmmmm. Uppskattar om ni inte kommenterar på den) som gör att jag tycker så.
Det kördes någon typ av fordon i så mycket lera som möjligt i varje fall. Sedan fick vi faktiskt inte se mycket mer av Per. Jag vet inte om tiden inte räckte till. Att så mycket fokus lades på Erik och Sigrid i början av programmet att man helt enkelt väljer att skjuta upp Pers dejtande till nästa vecka. Hur som  helst. Vi skulle ju släppa den delen. Men det innebär också att jag inte kommer kommentera Per mer än så här. Han har sex tjejer nu. Allt ganska rimliga. Mer eller mindre temperamentsfulla. Men det kommer säkert finnas några som kan charma sig in. Men mer om det nästa vecka och nu istället vidare till:

Erik
Vi fick aldrig se om han fick en kanna kaffe efter natten med Sigrid men han verkade ha återhämtat sig väl inför sitt val. Och här fanns ju ändå en känsla för 3-4 stycken sedan förra avsnittet som jag var övertygad om skulle komma med. Och det gjorde de också. Sedan ett par till som kanske var lite mer förvånande. Men det är ju roligt att även någon som inte stuckit ut på speeddejten får en chans. Jag vet ju bara vad som visats i TV, så kanske har även andra stuckit ut på sitt sätt. Men inte så att det varit värt att klippa ihop till TV-programmet i varje fall. Ibland funderar jag på om de inte borde släppa massa extramaterial på nätet. Precis som man kan se mer från auditions i Idol på nätet borde man kanske få möjlighet att se en oredigerad fullständig version av speeddejterna. Det vore kul.

Nåja. Erik valde en så exemplarisk aktivitet som att göra ingenting. Hänga, dricka lite vin och bara lära känna varandra. Jag tror det var ett vinnande koncept. Dessutom så måste jag säga att tjejerna verkade ovanligt driftiga och tog för sig och drog med sig Erik till små privata möten. En av de mer anonyma förklarade dessutom att hon var toffel och gör allt för den hon älskar – ALLT! Där fick hustrun rysningar och började prata om kaninkokerska men jag vet inte. I mina öron lät det mer som en sexuell invit. Men så är jag ju man också.

Nåja. Chans gavs till flera små privata möten och kramar. Det fortsätter säkert lite nästa vecka innan det slutligen är dags för valen. Vi får se hur det går där. Men jag tror att både FarmenLina och My är med till gården

Vi går så slutligen till Sigrid.
Ja, hon är vältränad. Men behöver hon verkligen på en gruppdejt när hon skall lära känna sex killar tillräckligt bra för att välja ut fyra sätta igång någon slags bootcamp? Jag tycker det är förkastligt. Nej, jag är ingen stor fan av att springa i skogen själv som ni kanske förstår. Men jag tycker ändå att skall man lära känna varandra så gör man inte det genom att jobba ihop. Visst, det badades lite också och det blir säkert mer också. Vi får ju se ett bord som dukas upp. Så de skall säkert äta också.

Vad det blir får vi säkert se mer av nästa vecka. Men lite liksom Per så fick vi bara se en aktivitet och inte mycket prat mellan henne och de eventuella friarna.

Från rörd, snyftande försmådd kvinna på morgonen till driven tränare med visselpipa lite senare. Ja, hon verkar återhämta sig helt okej i varje fall.

Nästa vecka så får vi säkert se mer från gruppdejterna och en del val också. Dock är jag ganska övertygad om att vi inte kommer få se alla val. Det brukar alltid sparas ett till nästa avsnitt för att behålla spänningen där också.

Jag behöver väl inte säga att jag redan ser fram emot nästa vecka?

När jag ändå håller på att skriva så måste jag bara uttala mig lite om ”kärlek åt alla

Tanken är väl god att vi skall få se lite vad som händer hos de andra bönderna också. Men det händer ju ta mig sjutton ingenting. Igår se visades det samma videoklipp vi fått se massa gånger innan som skickats in till Jocke. Och så fick vi hörs den ena av tvillingbröderna säga ”faktiskt” runt 40-50 gånger. Minst en gång i varje mening. I övrigt var det ganska meningslöst avsnitt. Men det kanske tar sig så småningom. Det hoppas jag i varje fall på.

Nej. Nu får det var nog för nu. Jag ber om ursäkt att det dröjt så länge innan ni fick dagens referat, men det där med jobb måste ju hanteras också. Men jag säger på återhörande så får vi se om det blir något litet inpass innan nästa torsdag.

Men till dess, må så gott. Och kommentera gärna. Jag gillar att hålla diskussionen igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar