tisdag 11 oktober 2016

Nu händer det tydligen saker.

Här sitter jag och jobbar i godan ro när det dyker det upp en länk i Facebookflödet där Linda bloggar lite om vad som kommer i Bonde på onsdag. Det kommer tydligen att bli en romans och ett kärleksmöte mellan två av bönderna på Sundbyholm.

Våra bönder orkar alltså inte vänta på sina dejter utan finner någon typ av kärlek med varandra.

Vi blir ombedda i Lindas inlägg att inte döma.

Men vad skall vi döma? 

Och vi kan väl inte döma innan vi sett det hela.

Det kanske finns rykten som cirkulerar på nätet, men i så fall har jag missat dem utan det hela kom som en blixt från klar himmel.

Men döma?

All kärlek kan vara vacker, men om Erik och Per tillbringar en passionerad natt tillsammans kommer jag bli ganska paff.

Nu kan jag ju inte låta bli att fundera och grubbla på vilka det är? Vad kommer det leda till? Och vad betyder det för den precis påbörjade säsongen.

Vi hade ju redan tidigt fått veta att den här säsongen var något alldeles extra och att det skulle hända mycket. Och tidigare har ju bönder blivit kära i varandra, men det har varit innan de kommit till Sundbyholm.

Tiden får helt enkelt utvisa vad som händer, men jag är väldigt nyfiken. Och är de ”bara vänner” som vi läst om tidigare helt sanna?

Jag vet en som kommer sitta klistrad vid rutan imorgon  varje fall – vilket jag i och för sig hade gjort ändå.

Men döma… Nej, det skulle aldrig falla mig in. Lite vänligt påhopp i bloggen kan jag dock inte lova att jag inte kommer göra på torsdag.


Men till dess får ni ha det så bra och hoppas ni är lika nyfikna som jag.

1 kommentar: