tisdag 21 januari 2014

En perfekt dag....

...för att ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet hade detta varit. Men så icke. Min vana trogen så skuttade jag ur sängen strax före klockan sex i morse och körde in en sax under tumnageln när jag skulle öppna ett paket mussli.

Det är kallt, grått och allmänt tråkigt väder ute dessutom. Det gör att som helhet vore det faktiskt inte alls dumt att få ligga kvar och läsa en bra bok till exemepel.

Men man kan ju inte få allt vad man önskar.

Så vad händer annars då ?

Jo, jag läser i "skvallertidningen på nätet" att vi är på väg mot en ny istid. Det är lite spännande då vi för inte alls längesedan skulle drabbas av smältande glaciärer och tropiskt klimat ända upp i sverige. Men icke så. Nu är en ny istid att vänta för att solen tydligen har gått i dvala.
Jag kan inte påstå att jag är så imponerad över alla dessa forskare som för oss mellan olika klimatväxlingar - i varje fall i princip. Ibland är det varmt - sommar, ibland är det kallt - vinter. Man svettas eller fryser och ibland badar jag lite också.
Det är dåliga somrar, dåliga vintrar blandat med bra årstider. Så istid eller tropik verkar faktiskt inte göra så stor skillnad på hur det verkligen är.

Jag lyssnade dessutom på radio i morse på väg till jobbet. Tydligen skall det fattas något beslut idag om att bygga ut tunnelbanan en massa för att kunna möjliggöra för 80.000 nya bostäder i Stockholm. Vad bostäder och tunnelbana har med varandra att göra förstår jag inte riktigt. När de dessutom vill finansiera det hela genom att höja trängselskatten blir jag faktiskt lite upprörd.
Kan de inte ta ut det på hyrorna på de där bostäderna istället för att ytterligare straffa oss bilister som inte ens tänker utnyttja en eventuell tunnelbana.

Eller ännu hellre. Lägg pengarna på att flytta ut verksamheter längre från storstaden och få folk att flytta dit istället för att ytterligare tränga in fler människor i stan.

Den dag som jag vinner massa miljoner och inte behöver jobba längre så skall jag absolut flytta långt ifrån allt vad storstad, bilköer och människor heter. I varje fall om jag får bestämma. Men varför skulle jag få den den här gången :-)

Nåja.

Det var allt jag hade att säga idag så jag önskar er en

God tisdag.

1 kommentar:

  1. Trodde det var jag som åkte tunnelbana i dag...

    SvaraRadera