torsdag 23 januari 2014

Brist på inspiration.

Som ni märker har jag varit ganska medioker på att uppdatera här den senaste tiden. Nu har jag i och för sig inte varit hemma mer än en vecka. Men det har ändå varit långt ifrån varje dag jag skrivit något nytt.

Delvis kan jag väl som vanligt skylla på arbetsbelastning, möten och annat som gör att jag inte har tid. Men jag känner även att inspirationen inte riktigt finns där.

Jag vet inte vad det beror på. Kanske skulle jag behöva boostsa mig med c-vitaminer eller något annat. Men det är egentligen bara uppdaterandet här som jag inte riktigt kommer igång med.

Kanske är det bristen på bonde söker fru. Visst, jag skulle kunna skriva om Farmen som går nu. Det är ju också en typ av bondeskap. Men dels går den varje dag på TV så det skulle bli ganska tjatigt. Och sedan så måste jag ändå säga att maken till barnsliga människor får man leva efter. De skall i varje fall föreställa hyfsat vuxna. Men hittills har konflikterna verkligen hållit sig på sandlådenivå.

Jag kan också reta mig på människor av en eller annan anledning och ibland till och med av ingen anledning alls. Det finns människor som bara genom sin uppenbarelse ger mig en känsla av illamående. Men jag vill tro att jag hanterar det lite snyggare än Farmarna.

Nåja, detta kan som sagt vara en anledning.

Sedan vädret som kanske fryser inte bara min kropp utan även mitt intellekt. Jag tycker verkligen inte om snö och kyla och att då ändå försöka uppenbara en gnutta av värme och fantasi är inte alldeles enkelt.

Jag är inte säkert att det beror på det heller.

En tredje orsak skulle kunna vara att jag faktiskt redan har skrivit om det mesta som jag vill uttrycka och att de saker som eventuellt finns kvar inte lämpar sig att uttrycka i skrift. Jag säger inte att det är så, men det är ytterligare en möjlighet.

Som ni märker finns det många anledningar som skulle kunna vara det som påverkar mig. Å andra sidan kanske det helt enkelt bara är en tillfällig dipp också. Jag vet inte. Jag hoppas det vänder. Och jag hoppas att det vänder snart. Jag saknar faktiskt att vara kreativ och känna mig riktigt nöjd med något jag uttryckt här.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar