onsdag 25 juni 2014

Tillbaka!!!

Ja. Det verkar inte bättre.

I morse när jag stod i duschen så kom jag att tänka på bloggen igen. Att det faktiskt var väldigt längesedan jag skrev något och så frågade jag mig själv: är jag verkligen färdig med allt jag vill ha sagt ?

Nej, naturligtvis inte.

Jag har alltid saker att säga. Problemet har varit att våren har varit så intensiv att den tid när jag vanligtvis skrivit mina inlägg (lunchen) har jag inte haft tid, eller huvudet fullt med så mycket annat att jag helt enkelt har valt att låta bloggen förbli vilande.

Nu är det så att jag faktiskt i ärlighetens namn knappt ens tänkt på att jag har en blogg. Inte förrän i morse i duschen. Men så slog det mig att den finns och att den därför bör användas.

Nu är det sommar. I varje fall skall det föreställa sommar. Det är någon slags dålig kopia av hur en sommar borde vara i varje fall. Antagligen är den "made in Honkong" eller nåt. För så misslyckad som den är vädermässigt kan jag inte förklara det på något annat sätt.

Helgen som gick var det midsommar och min vana trogen stod jag med dragspelet på magen och framförde både små grodor och sovande björnar. Så nu är årets luftning av dragspelet avklarad. Men inte ens på midsommar var det bra väder. Kallt som skam, många små skurar. Men lunch på altanen blev det i varje fall.

Jag skall inte klaga på helgen heller för förutom små grodor så fick tändstiftsbyte dessutom igång båtmotorn som verkade mer eller mindre död innan. Har man en båt med motor vill man gärna att den fungerar. Så det var ju absolut positivt.

Nu återstår det 2.5 veckas arbete till semestern börjar. Tills dess har jag beställt bra väder och mycket vila. Fast jag måste verkligen fälla ett par träd i år, annars kommer det inte finnas någon ved till vintern.

Nåja. Nu blev det inte så mycket sagt egentligen. Men bara att jag hittat tillbaka hoppas jag ändå är ett steg på vägen och att jag nu kan samla ihop mig. Öppna upp mig och skriva mina innersta tankar och drömmar igen. Eller nåja, de som lämpar sig att dela med sig av i varje fall.

Så länge önskar jag alla en God onsdag och bjuder på ett litet ögonblick från midsommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar