fredag 27 juni 2014

Jämmer och elände.... Och så lite fredag.

Ungefär så är det.

I varje fall om man skall tro på vad som står i "Skvallertidningen på nätet"

Det är väl lika bra att vi klarar av jämmret först så jag tänkte att jag kör det lite kort i punktform.


  • Styckmord, kvinna styckmördar annan kvinna i ett svartsjukedrama.
  • Extremcannabis har nått Sverige. Tydligen extra starkt och ökar risken för psykoser.
  • Massa elände kring fotbollen. Bitande spelare, pengakrävande spelare och Erik Hamrén.
  • Fotbollen som helhet. Det tar alldeles för mycket plats både i tidningar och på TV.
  • Margot Wallström vill komma tillbaka. Störta eländet av alla eftersom hon faktiskt är en av få sossar som verkar lite vettig. Så risken för systemskifte till hösten är större. Stort elände alltså.
Ungefär så är det med det.

Nu har vi klarat av det och gnällt lite. Så nu blir det jubel istället. Efter en vecka som helt plötsligt blev en dag för lång. Så är nu fredagen här. Nåja, egentligen har den inte varit längre än den skulle, men eftersom jag redan i onsdags var övertygad om att det var torsdag så blev det så. 

Men nu är alltså alla dagar slut. Både onsdag och onsdag 1.5. 

I helgen tänkte jag klippa gräset. Så jag hoppas på regn, för då slipper jag. Lättjan och skadeglädjen är nog de absolut starkaste känslorna om man tänker efter. Kärlek och hat må vara starka, men de kan inte riktigt mäta sig med lättjan. 

Bäst att sluta den tanken innan jag krånglar in mig i något som jag kommer att få ångra.

Samlar istället ihop mig lite och avslutar veckan på ett produktivt sätt. 

Önskar er alla en underbar helg och god fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar