torsdag 17 november 2016

Lite bönder igen....


Igår var det onsdag och återigen dags för våra bönder att visa sig på TV. 

Hustrun var som vanligt upptagen och jag fick snällt vänta på att få titta på det. 
Under tiden ägnade jag mig åt att försöka få upp en TV-antenn eftersom Internet TV inte funkar så bra hemma hos oss.

Jag lyckades INTE. Fick in en del kanaler, men just TV4 gick inte alls. Så det blev att koppla tillbaka gamla boxen sedan när det var dags att titta. Och just då fungerade den alldeles utmärkt. Tack och lov. Så jag har sett veckans avsnitt.

Jag såg förra veckans också, men då tyckte jag det var så långtråkigt så jag ORKADE inte blogga om det.

Igår var det inte heller så jättemycket action direkt. Jag vet inte om jag börjar bli gammal och gnällig, men nog var det bättre förr?

Hur som helst. Jag tänkte ändå försöka göra mina små sammanfattningar och analyser som vanligt så får ni själva avgöra vad ni tycker. Om ni inte redan har sett det förstås. Då får ni tycka att jag har rätt eller fel. Det spelar inte så stor roll. Jag hoppas ju att ni tycker det är mer fart i årets säsong än jag tycker.

Men vi kastar oss direkt in i gårdagens avsnitt och tar som vanligt bonde för bonde och så får vi se var det slutar. Jag kanske skall säga att det inte var någon som blev hemskickad igår. Det har ju löst sig själv i årets säsong när det lämnats frivilligt hos i princip alla bönder, om de inte redan startade på minus gällande antalet potentiella friare.

Men vi börjar som vanligt i Slöinge hos Jennifer.
Här börjar äntligen David ta lite plats. Han pratar lite och försöker få med sig Jennifer på olika saker. Igår så föreslog han t.ex att de skulle gå till köket och baka lite. Det är bra att han tar lite plats. Men någonstans så kommer han inte riktigt hela vägen fram. Han försöker och när det ändå närmar sig en situation där han skulle kunna bli lite intim och verkligen ta för sig så glider han undan och så slutar det, som i går, med att Jennifer klappar honom lite tafatt på armen.

Jag vet inte hur det kommer att gå, men det känns som han håller på att bränna sina korvar i båda ändar. Samtidigt ser jag inget riktigt annat alternativ. För Brandon känns inte som om han är riktigt rätt och lilla unga Charlie tror jag inte heller på. Så det är egentligen David. Men då MÅSTE han nog agera snart innan Jennifer tröttnar och skickar hem honom.

Vi får väl helt enkelt se hur det går. I övrigt var det väl inte jättemycket som hände. Lite djur, lite arbete, lite inpass från Brandon om att han ville ha 4 barn i framtiden och så var det slut där.

Så då går vi vidare till Per.
I förra veckans avsnitt så åkte Annelie hem för att fira studenten med ett av sina (eller om hon bara har ett) barn. På frågan om Per ville att hon skulle komma tillbaka svarade han JA, även om man sedan fick se honom våndas och säga att han egentligen kanske inte ville det men att han hade så svårt att såra någon.

Han har bevisligen inte bara svårt att såra, utan även svårt att släppa folk in på livet vilket också innebar att Thorild lämnade programmet förra veckan, vilket verkar ha skavt ganska så mycket på Per.

Nåja. Han fick i gårdagens avsnitt ändå lite egentid med både Carola och den andra som jag just nu tappat namnet på, men inte orkar avbryta min svada för att ta reda på. Men det kommer liksom inte riktigt någonstans. Det pratas och man anar att kanske NU. Men så kommer den andra och stör och så är det tillbaka på ruta noll. Det är liksom genomgående för hela den här säsongen. Det händer inte så mycket någonstans.

I slutet kom i varje fall Annelie tillbaka med full fart och var besviken för att hon inte fick någon puss.

Hur det här skall sluta? Jag vet inte. Min magkänsla säger fortfarande att Carola ligger bäst till. Men då måste nog något hända även här så det inte slutar med att alla är borta och ingen kärlek hittad.


Så går vi till Erik.
Här händer det faktiskt lite. Inte jättemycket. Men han får äntligen till dejten med griskokerskan. Tydligen gråter hon nu ut i tidningen att hon framställts som svartsjuk och med en konstig personlighet. Men lite läskig kan jag ändå inte låta bli att tycka att hon är. Nåja, hon verkar ju väldigt förtjust i Erik i varje fall. Hon får sin dejt och de håller i handen och han ber henne att försöka vara lite mer av sig själv. Sedan åker han iväg och handlar med My och är borta flera timmar, vilket resulterar i att det blir gråt och tandagnisslan och försenad middag.

Något händer, men jag vet inte om det är bra eller dåligt. Om man får tro trailern så fortsätter det på samma sätt nästa vecka med svartsjuka och gråt. Men vi får väl se. Jag har fortfarande lite svårt att förstå varför han är med i programmet. 21 år gammal och hela livet framför sig. Det måste väl finnas andra sätt än en TV-såpa att hitta en fru på. Dessutom så står det hela tiden i skvallerpressen att han ångrar att han var med och att saker är illa hanterade.

Jag vet inte. TV4 klipper som de vill och skvallerpressen skriver som de vill. Det vore intressant att få veta lite mer om hur saker VERKLIGEN är eller har varit. Men den lyxen får man ju tyvärr inte.


Vi går till slut till Sigrid.
Vet ni vad? 

Anders har blivit pappa.

Till ett föl. 

Eller i varje fall fick han hjälpa Sigrid att förlösa fölet. För efter en tur till affären så lyckades de komma precis när det var dags för stoet att få sitt föl. På tal om klipping alltså. Misstänker att även här gjorde man lite mer dramatik än vad som egentligen var fallet. Nåja, Anders var nöjd och Sigrid tyckte att han skötte sig bra. Dock verkar hon rent allmänt tycka att det är för lite fart på killarna. Egentligen hör jag henne sitta och säga: 

Jag är kåt. Gör något. 

Även om hon nu säger det lite finare och killarna mest ändå är finkänsliga och på sin höjd kramar lite på henne.

Nu kan det naturligtvis hända mer när inte kamerorna är på. Och man ser ju att hon har ett gott öga till framförallt Rickard, även om hon är rädd att det bara är något övergående som det låter. Tydligen är han lite för Subtil och skriver och skickar dikter till henne och sådant kan man ju som ”lantlolla” inte ta till sig.

Ni ser. Det händer inte mycket. Nästa vecka skickas nog några ut skulle jag tro eftersom det inte blev något denna veckan. Men det får vi se då. Förhoppningsvis har jag fått ordning på min antenn till dess också. Jag kanske återkopplar även om det. Om någon nu skulle vara intresserad.

Så länge önskar jag er en bra vecka och så hörs vi av när jag har tid, lust och inspiration.

God torsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar