måndag 10 november 2014

Att skutta med ett skratt ur sin säng....

Det är inte ofta man känner sig som Rönnerdahl när man vaknar. Ibland önskar jag att man kunde ta just detta skutt, skrattande och virvla sina lurviga ben lite halvvilt innan man tar tag i dagen.

Nu har jag ingen vit skjorta att sova i. Jag tycker det ser så mysigt ut med både nattskjorta och flanellpyjamas, men då jag är en varmblodig människa som dessutom har en tendens att snurra som en mindre helikopter när jag sover så blir det inget bra om jag ikläder mig massa textilier när jag skall sova. Ett täcke är fullt tillräckligt även om det för det mesta ligger hopknölat någonstans i sängen och inte där jag befinner mig.

Nåja, nog om mina sovvanor.

Jag kan väl inte påstå att jag skuttade upp idag heller, men efter en helg när jag sovit, sovit och så vilat lite emellanåt också så var jag faktiskt tämligen pigg när klockan ringde i morse.

Dock så skuttade jag inte direkt upp då jag verkar ha drabbats av en hälsporre eller något eländigt vilket gör att jag helst inte skuttar alls på min vänstra fot.

Men OM jag inte hade haft denna lilla onda sak i foten så hade jag nästan kunnat tänka mig att skutta lite.

Så idag kan ni få kalla mig Rönnerdahl och se mig skutta runt över ängarna.

Om det bara vore sommar, om jag bara vore ledig, om jag bara hade en nattskjorta och slutligen, om bara min fot fungerat fullt ut.

Men om man bortser från alla dessa OM så är jag idag en skuttig Taubefigur.

I verkligheten en ganska skruttig Taubefigur.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar