måndag 21 september 2015

På det tredje året återuppstånden igen ifrån de döda.

Eller om det är tre år vet jag inte riktigt. Men det känns som väldigt längesedan i varje fall.

Nu tänker jag mig göra någonting livsfarligt och ge mig in i den politiska debatten. Jag har väl ingen lösning på allt, men som det ser ut nu känner jag ändå att något är fundamentalt fel.

Vi har två partier som sitter och styr och ställer och bryter mot i princip alla vallöften de har gjort. De lägger pengar på de som inte jobbar och tar pengar från de som faktiskt försöker göra rätt för sig. Det känns inte okej.

Sedan har vi en opposition som bara sitter tysta och säger ja, tack och amen till allting. "Vi skrev ju under en överenskommelse om att låta den rödgröna röran göra som de vill" så vi tänker inte protestera.

Sedan har vi ett parti som växer och frodas. Framför allt för att ingen har velat ta dem på allvar och faktiskt bemöta dem, se folks oro och faktiskt svara upp emot den på ett vettigt sätt. Istället så verkar de tro att vi skall tiga ihjäl uppåt 20% av väljarkåren.

Inte nog med detta. Folk publicerar texter på Facebook som säger att om du tänker få för dig att sympatisera med detta parti så kan du plocka bort mig som vän.

Det handlar alltså om att vi på något sätt idiotförklarar 20% av vår befolkning. Ja, jag vet att jag idiotförklarat över 40% av den tidigare, men med facit i hand hade jag ju i varje fall rätt då :-)

Nåja, hur som helst så körde ju "skvallertidningen på nätet" en kampanj för ett tagsedan om att "vi gillar olika"
Detta olika tycks dock bara gälla om man är färgad och/eller homosexuell, inte om man tycker olika än andra om dessa och andra frågor.

Nej, någonting håller på att gå käpprätt så skogen med hela vårt land och vår politik.

Det är dags att ta tillbaka kontrollen. Ta folk på allvar. Vare sig de är rädda, idioter eller bara oförstående. Se till att skapa en hållbar politik som inte bygger på att vi skall vara arbetslösa och sjukskrivna och stå upp för vad vi tror på.

Hur svårt kan det vara - ärligt talat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar