fredag 24 oktober 2014

En tanke...

Tänk er att ni ligger i en stor, mjuk säng. Du har lite mjuk musik på i bakgrunden och där ligger du och mår allmänt bra.

Helt plötsligt knackar det på dörren till rummet du ligger i och någon ropar halvt hysteriskt att du måste hoppa ut genom fönstret. Det går ett rykte om att det brinner.

Nej, det brinner verkligen inte. Men ryktet går och då kanske det faktiskt är bäst att du hoppar ut. Rösten på andra sidan dörren ropar att du har tur. Precis under ditt fönster har det nämligen byggts en pool så det är bara att ta klivet ut och så kommer allt bli bra. Oavsett hur bra du har det nu så kommer det vara säkrare att hoppa.

Hoppar du ?

Om du hoppar och sedan upptäcker att det visserligen finns en pool, men att vatten är inget man har tänkt på att fylla den med ? Vad gör du då ?

Vad skall jag säga. Det här är min bild av valrörelsen och valet.

Det går åt pepparn och inte ett löfte hålls. Dessutom är det fullständigt inkompetenta människor som skall styra.


Nu låter jag bli att hetsa upp mig mer över det och hoppas på omval.

Jag vill också passa på att be lite om ursäkt för att det inte blivit något bondebloggande i år. Jag tittar givetvis på programmet och uppskattar det. Men tid till att hinna skriva något har jag faktiskt inte haft och inte direkt mycket inspriation heller.

Vi får se om det ordnar upp sig. Men så länge önskar jag er alla

God fredag och trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar